søndag den 24. februar 2013

ELF - Ansigts produkter

Jeg vil i dette indlæg, uddybe de ansigtsprodukter jeg har fra ELF.
Jeg vil gerne understrege, at jeg selv har betalt for alle disse produkter, og ikke bliver betalt for, at skrive noget bestemt.
Dette er også bare min personlige mening om produkterne. Det betyder også, at selvom jeg måske ikke er så begejstret for et produkt, så kan de sagtens virke super godt for andre.
Jeg vil starte fra en ende, med de produkter man/jeg bruger først, og så videre.

Mineral infused face primer. Ca. 52kr.
Denne primer bruges i hele ansigtet. Den er i klar gel form.
Den bruges til at jævne huden ud, så man har en helt glat overflade
at påføre foundation på.
Dvs. at den skal lægge sig i de fine linier, modvirker fedtet hud og forstørrede porer.
Den efterlader huden blød og glat.
Om den holder alt hvad den lover kan jeg ikke sige, da jeg ikke har brugt den nok, til at skabe et overblik over det.
Ville jeg købe igen? Hmm, måske...


Tinted moisturizer. Ca. 33kr. (Farve. Nude)
Dette er en farvet fugtighedscreme. Det er ikke meningen at den skal have den store dækkeevne, men bare udglatte hudens farvenuancer. Den indeholder SPF 20, som er solbeskyttelse.
Da dette ikke er den helt rigtige farve til mig, har jeg ikke brugt den så meget.
Men de gange jeg har brugt den, har jeg ikke været så begejstret.
Jeg synes at denne creme er for tyk i konsistensen, og svær at smørre ud i et jævnt lag. Derudover synes jeg heller ikke at den fugtgiver, så meget som den lover.
Ville jeg købe den igen? Ja måske for at prøve den i den rigtige farve...


Complete coverage concealer. Ca 33kr. (Farve: Light)
Dette er en af concealerne fra Studio linien. Den indeholder fire nuancer, af den grund at den skulle kunne dække behovet hele året, når huden skifter farve efter sæsonen.
Farve nr 1 og 3 er med pink undertoner. Farve 2 og 4 er med gule undertoner.
 Konsistensen er cremet, med en tendens til at være en smule fedtet. Og pigmenteringen kunne være bedre, synes jeg.
Denne concealer fungere godt for mig, under øjnene, de dage hvor jeg ikke har for mørke rande. Og så topper jeg den af med en let farveneutral pudder, for længere holdbarhed.
Den fungere ikke så godt ved næsen, da jeg har tendens til at blive fedtet der.
Ville jeg købe den igen? Nej, det tror jeg ikke...


Concealer. Ca. 33kr (Farve: Beige)
Denne concealer er også fra Studio-linien.
Denne er i stick-form, og er lidt mere fast i det. Den er ikke så cremet.
Den har en fin dækkeevne, og skjuler både de mørke rande under øjnene og det røde rundt om næsen.
Jeg er ikke stor fan af denne slags concealere, da jeg synes at de er svære at smøre ud og gøre jævne.
Men det er jo bare mig, og jeg ved at mange er glade for denne concealer.
Ville jeg købe den igen? Nej, jeg er ikke vild med konsistensen.


Under Eye Concealer & Highlighter. Ca. 33kr (Farve: Glow/light)

 Denne concealer er fra studio-linien. Den er en to i en. Det er concealer i den ene ende, og highlighter i den anden.
Denne concealer er ret tynd i koncistensen, men har fungeret fint for mig.
Jeg bruger den under øjnene og rundt om næsen, og hvor der ellers er brug for ekstra dækkeevne.
Highlight enden, bruger jeg som highlighter på kæbebenene. Den kan også bruges som øjenskyggeprimer. Den har en smule glitter i, som giver en flot effekt. 
Ville jeg købe den igen? Det har jeg gjort ;)
 
 
Clarifying Pressed Powder. Ca. 13kr (farve: Apricot beige, Honey og Light beige)
Denne pudder er fra deres Essentials-linie.
 Jeg har haft stor glæde af dette produkt. Det er de lyse farver jeg har brugt mest. Den i midten er for mørk til mig, men den bruger jeg som en slags bronzer i stedet.
Denne pudder siges at kunne give dig et mat finish, og det lever den bestemt op til.
Selvfølgelig, hvis du har en meget fedtet hud, vil du være nødt til at påføre den flere gange om dagen. Det vil jeg dog ikke synes, at denne pudder er velegnet til, da den er meget pigmenteret. Der ville jeg hellere vælge en farveneutral pudder i stedet.
Ville jeg købe igen? Ja.


Contouring Blush & Bronzing Powder. Ca. 33kr (Farve Turks & Caicos)

Dette et en del af Studio-linien.
Dette er et af de produkter jeg har være forelsket i/afhængig af siden jeg fik det hjem.
Bronzeren er en super farve til mig, da jeg er ret bleg, og er godt til at skulpturere ansigtet med, såvel som at give glød.
Der er en del shimmer i bronzeren, hvilket jeg egentlig ikke bryder mig om. Men det viser sig heldigvis ikke på huden.
Denne blushfarve, er ikke så pigmenteret. Der er en del guldshimmer i. Det giver en flot glow på kinderne, og derved er det ikke nødvendigt at bruge highlighter, når man bruger denne blush.
Ville jeg købe den igen? Uden tvivl.

(Farve: Antigua)

Dette er en af de nye farver.
Her er bronzeren meget mørk, og meget pigmenteret, så man skal kun bruge en lille smule!!!
Den har mindre shimmer end den forrige. Den fungere også fint på min blege hud, den skal bare blendes mere ud. Dog bruger jeg den kun til at skabe konturer med.
Blushen er også mere pigmenteret her, og der er også en del shimmer/glitter i.
Jeg er også rigtig glad for denne farvekombination, og er sikker på at jeg vil komme til at bruge den meget.
Ville jeg købe den igen? Ja, hvis den stadig eksistere når jeg løber tør ;)


Contouring Blush & Bronzing Cream. Ca. 33kr (Farve St. Lucia)


 Dette er også en del af Studio-linien.
Creme produkter har egentlig altid skræmt mig lidt. Men da dette produkt blev tilgængelig på den engelske side, måtte jeg bare prøve det!!!
Og jeg vil sige at jeg ikke er blevet skuffet!!!
Både blush og bronzer er utrolig cremede, og super godt pigmenterede.
Bronzeren påfører jeg med en pensel og blender den godt ud.
Blushen påfører jeg somregl med fingrene, da jeg synes at det giver en flottere blendet effekt.
Hvis du aldrig har prøvet creme produkter før, så vil jeg helt sikkert anbefale dette. Og bryder du dig så ikke om det, så har det kun kostet dig 33kr.
Ville jeg købe den igen? Ja, uden tvivl!


Bronzer. Ca. 33kr (Farve: Golden)
 



 Dette er en del af Studio-linien.
Dette er en bronzer med en del shimmer i. Den består af fire farver, som man kan bruge hver for sig, eller sammen på en gang.
Det er ikke en bronzer jeg har brugt så meget, på grund af shimmeren. Hvis man har lidt forstørrede porer, vil shimmeren gøre dem tydeligere.
 Men hvis min makeup ellers kun består af kolde farver, bruger jeg denne til at give lidt varme til mit ansigt.
De lyse farver, kan også bruges som highlighter.
I "farveprøven" har jeg swatchet alle fire farver hver for sig, og derefter alle fire sammen.
Ville jeg købe den igen? Nej, bruger den for sjældent.


Blush. Ca. 13kr (Farve: Glow og Innocence)


Dette er en del af Essentials-linien. Jeg er dog ikke sikker på om de kan købes mere.
Dette er ikke produkter jeg er stor fan af.
I Glow er der for meget shimmer, og Innocence er ikke særlig godt pigmenteret.
Men til prisen er de udemærkede.
Det er dog mest Glow jeg bruger, da den giver en fin glød til kinderne.
Ville jeg købe dem igen? Nej, ikke disse farver i hvert fald.


Studio Blush. Ca 33kr (Farve: Gotta Glow)

 Dette er en del af Studio-linien.
Jeg købte denne blush/highlighter, udelukkende for at få en dissideret highlighter.
Og jeg er rigtig glad for den.
Den har guld undertoner, og giver en rigtig flot effekt, når den påføres på kindbenene, næseryggen, under brynet, i øjenkrogen og på læbebuerne.
Jeg ville dog ønske at ELF ville lave en mat highlighter også.
Ville jeg købe den igen? Ja det ville jeg.


Radiance Enhancer. Ca. 33kr (Farve: Golden)

Dette er en del af Studio-linien.
Dette er også en highlighter, bare i flydende form.
Det giver en utrolig flot gylden og varm glød, og kan bruges de samme steder, som Gotta Glow blushen kan.
Jeg har ikke brugt denne så meget, da jeg synes at den er lige mørk nok til mig.
Ville jeg købe den igen? Nej, men måske en af de andre farver.


All Over Color Stick. Ca. 13kr (Farve: Spotlight)

Dette er en del af Essentials-linien.
Dette er en cremestick, som kan bruges til hvad som helst. Øjne, kinder, læber ja over det hele. Den fåes i mange forskellige farver, men jeg valgte denne for at få en creme highlighter.
Den kan godt virke lidt tør i konsistensen, men når den bliver varmet lidt op af fingrene, bliver den fin og cremet. Jeg påføre den med fingrene.
Jeg er bestemt tilfreds med dette produkt, og anbefaler det gerne.
Ville jeg købe den igen? Ja det ville jeg.

 
High Definition Powder. Ca. 52kr. (Farve: Translucent)  
Denne High Definition pudder en en del af Studio-linien.
Det er et af de dyrere produkter fra dette mærke.
Jeg har længe gerne ville prøve denne pudder, og købte den så for kort tid siden, da der var minus 48% på hele siden.
Denne pudder siges at skulle give en flot og blendet finish, som er god hvis man skal filmes eller bare til hverdag.
Det er en utrolig let og "blød" pudder. Den føles helt fantastisk på huden, og hvis man tager den imellem to fingre, føles den også utrolig blød og ja, det er svært at forklare...
Dette er dog en pudder, som IKKE er god på dage, hvor man ved at man skal fotograferes meget. Den kan give et hvidt tilbageskin i blitzlyset, så man kan få det såkaldte Moonface. Det vil sige at ansigtet lyser hvidt på billeder.
Jeg er rigtig glad for denne pudder. Jeg bruger den til daglig på en stor pudderbørste, og giver hele ansigtet et helt fint og let lag.
Ville jeg købe den igen? Ja, uden tvivl.


Det var så en gennemgang af mine ELF ansigts produkter, og min mening om dem.
Jeg håber meget, at I kan bruge det til noget. Og hvis der mangler noget, så sig endelig til.
 
Næste indlæg bliver om øjen produkter. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar